SEO

Spam Skoru (Spam Score) Nedir?

Spam Skoru Nedir?

Spam skoru, MOZ tarafından geliştirilmiş bir algoritmadır. Spam skoru size link aldığınız sitelerin kalitesini öğrenerebilir ve sitenize zarar verecek sitelerden link almamanız için ön bir bilgi verir.

Spam Skoru Nasıl Ölçülür?

Spam skorunu merak ettiğiniz sitenin adresini moz.com’daki tarama bölümüne girerek öğrenebilirsiniz.

Sıkça Kullanılan Spam Çeşitleri

Search Spam: Arama Motorunu Manipüle Etme

Arama motorlarının nihai amacı tüketici yani bizlere en doğru sonuçları vermektedir. Spam yapan siteler ziyaretçinin aradığı anahtar kelimeleri online yada offline araçlar ile liste oluşturup Meta Description bölümüne doldurak hit çekmeye çalışırlar. Son yıllarda google bu tarz spam siteleri ne kadar geri plana atsa da ne yazık ki günümüzde yaygın olarak kullanılmaya devam etmektedir.

Traffic Spam: Sahte Trafik Spamı

Spam yapan sitelerden gelen trafiğin sitenize bir yararı yoktur. Buna hit programları da dahildir. Bu durum bazen kullanıcının kendi isteğiyle hit satın almasıyla bazende Google Analytics aracından gördüğünüz anlamsız sitelerden gelen ziyaretçiler olabilir. Bu tarz hit programlarını kullanmamanızı öneririm. Bilginiz dışında gelen hitleri ise Analytics’den filtreleyebilirsiniz.

Link Spam: Düşük kaliteli bağlantılar

SEO çalışması yapıyor yada yaptırıyorsanız düşük kaliteli sitelerden aldığınız backlinkler uzun vadede size yararlı olması gerekiyor. En azından stratejiniz uzun vadeli ise böyle düşünmelisiniz. Yorumların otomatik olarak onay verildiği sitelerde spam riski yüksektir. Başka bir zararlı yöntem ise forum sitelerinde satılan seo paketleri, forum backlinkleri, imleme sitelerinden gelen bağlantılar, bilgisayar yazılımları tarafından bir anda otomatik backlinklerde sizi çok rahat spama sokacaktır. SEO, markanıza kötü bir şekilde yatırım yapmanız için var olan bir sistem değildir. Eğer bilerek ve isteyerek ben web siteme ve markama zarar vereceğim diyorsanız o başka tabi.

Bu tip bağlantıları blogunuzdan kaldırmak için Google Search Console aracından bağlantıları reddetme aracını kullanabilirsiniz. Bu konuda yazmış olduğum yazı işinize yarayabilir: Google Disavow Aracı ile İstemediğiniz Backlinkleri Reddedin

Spam Skoru Sinyalleri

Spam skor için kullanılan sinyallerin listesi:

  • Düşük sayfa sayısı azda olsa spam sinyali sayılmakta
  • .info, .cc gibi uzantılar bazen spam riski doğurmaktadır.
  • Uzun alan adı istanbulkombitamircisiariyorum.com gibi
  • Rakamlardan oluşan alan adları (Normal bir domainde rakam bulunması pekte mantıklı değildir. Spam siteler genelde bu durumu önemsemezler. Fakat bu kural her zaman geçerli değildir n11.com örneği gibi)
  • Google Fontları: Spam siteler genelde fontları önemsemez . Bu sebeple Moz algoritması google fontları kullanmayan sitelerin spam gözüyle bakabiliyor.
  • Google Etiket Yöneticisi: Nerdeyse hiçbir spam site etiket yöneticisi kullanmamaktadır.
  • Doubleclick Reklamlar: Spam sitelerin yüzde 99’ı doubclick reklamları kullanmaktadır.
  • Telefon Numarası: Spam sitelerde genelde telefon numaraları ya yanlıştır yada hiç yoktur.
  • LinkedIn Bağlantıları: LinkedIn hesabıyla ilişkilendirilen spam site yoktur. Çünkü bunu önemsemezler
  • E-posta Adresi: Telefon örneğindeki gibi spam siteler genelde eposta adreslerini tercih etmemektedir.
  • HTTPS: SSL sertifikası google ve kullanıcı tarafında güven veren bir sistemdir. Spam sitelerin çoğunda yoktur.
  • Meta Taglar: keywordlerden oluşan meta descriptionlarıyla doldururlar.
  • Rel Canonical: Site dışı canonical kullanımı spam riskini tetiklemektedir.
  • Başlık Uzunluğu: Uzun başlıklar spam riskini arttırmaktadır.
  • Meta Description: Normal şartlarda meta description uzunluğu 160 karakterdir. Spam siteler genelde bu kurala uymazlar.
  • Meta Keywords: Standart olarak 2 yada 3 anahtar kelime kullanan meta keywords etiketlerinin aşırı kullanımıdır.
  • Favicon: Adres çubuğundaki tarayıcı ikonunu olmaması sitelerin spam skorunu arttırabilir.
  • Facebook Pixel: Facebook ziyaretçilerini takip etmek için kullanılan facebook pixecel kodu spam sitelerde yoktur.
  • Dış Bağlantılar: Spam sitelerde aşırı yüksek sayılarda dış bağlantı verildiği gözlenmiştir.
  • Dış Bağlantıların İçeriği: Spam internet sitelerinde verilen bağlantı genelde içerikle uyumsuzdur. Bir şey indirirken mutlaka bu durumla karşılaşmışsınızdır.
  • Alan adı uyumsuzluğu: Gelişigüzel, anlamsız, jenerik olmayan hiçbir şey ifade etmeyen alan adları da spam olasığını arttırmaktadır.
  • Alan adındaki işaretler: Spam sitelerde “_” veya “-” şeklinde tire çizgiler çok fazla kullanılmaktadır.
  • URL Uzunluğu: Spam yapan websiteleri genelde adres çubuğunu dolduracak kadar uzun ve karmaşık link yapılarından oluşur.
  • Hit çeken kelime kullanımı: Spamcı siteler genelde uygunsuz siteler, erotik siteler, ilaç, kumar , bahis gibi aranma sayısı yüksek kelimelerden hit çekerek bu hiti kendi çıkarları için kullanılırlar. Örneğin: photoshop indireceksiniz ve google’a photoshop indir yazarak en üstteki siteleri ziyaret ettiniz. Spam site virüslü sitelere yada uygulamalara sizi çok rahat yönlendirerek sizin üzerinizden gelir elde edebilir.
  • Yüksek TBM Kelime Kullanımı: TBM tıklama başı maliyet demektedir. Google’da tbm’si yüksek kelimeleri kullanarak ziyaretçileri internet sitelerine çekmeyi hedefler.

 

İlgili Makaleler

5 Yorum

  1. Selamlar, tanımadığım yerlerden gelen linkleri silmek istedim disavow yardımıyla. neyse 30 civarı yazdım yolladım ama 2 aydır ses yok. ne zaman cevap bulur bu isteğimiz tahmini olarak.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu