SEO Uzmanı Seçerken Nelere Dikkat Edilmelidir?
SEO

SEO Uzmanı

Sektörde kendisini SEO Uzmanı olarak tanıtan birçok kişi var. Bu kişiler bir şekilde SEO ile alakalı olsalar bile tam anlamıyla SEO Uzmanı unvanını taşıyan kişiler olmayabilir. İşte bu sebeple SEO konusunda hizmet alacaksanız para kaybı yaşamamak adına SEO konusunda deneyimli, rapor sunan ve başarılı olan seo ajanslarını veya freelance seo uzmanlarını tercih etmelisiniz.

SEO Uzmanı Seçerken Nelere Dikkat Edilmelidir?

SEO Nedir?

Site içi SEO

Site içi SEO, web sitesinde yazılım ve tasarıma ait tüm alanları içermekle beraber en önemli kısmı arama motoru uyumlu özgün içeriklerdir. Site içi SEO, sektörünüzün, hedef kitlenizin, anahtar kelimelerinizin, web sitenizin doğru analizi sonrasında gerçekleştirilmelidir. … Site içinde yapılması gereken SEO çalışmalarının onlarca aşaması vardır. Site içi SEO ayarları sağlıklı yapılmamış web siteleri için, Site dışı backlink çalışmalarının etkisi az olacaktır.

Site dışı SEO

Site dışı SEO, bir web sitesinin Google, Yandex, Bing gibi büyük arama motorlarında üst sıralarda yer alması için kullanıcı odaklı yapılan profesyonel markalaşma çalışmalarını ifade eder. Site dışı SEO‘da en önemli şey otoriter ve kaliteli sitelerden sağlanan referans link yani backlink bağlantısıdır. Sağlıklı yürütülen İnternet sitenizin dış kaynaklarla beslenerek güçlenmesini ve sıralamalarda yukarıya doğru tırmanmasını sağlar.

İnternet siteniz var ve içerik konusunda kendinize güveniyor olsanız da site içi ve site dışı seo konusunda ne yapacağınızı bilmiyorsanız mutlaka bir SEO Uzmanından destek almalısınız.

Seo Uzmanı Nedir?

SEO Uzmanı çalıştığı marka, firma veya ajansta sorumlu olduğu web sitelerini arama sonuçlarında anahtar kelimelerde üst sıralara çıkarmaya yönelik yaptığı çalışmalara SEO çalışması adı verilir. SEO çalışmasının amacı mevcut web sitesinin organik trafiği arttırmak ve bu trafiği ziyaretçilerin ürün ve hizmet satın almasını sağlayarak gelire çevirmeyi hedefler. Tüm bu süreci yöneten kişiye seo uzmanı yada seo danışmanı denir.

Daha fazla detay için SEO Uzmanı sayfama göz atabilirsiniz.

Seo Uzmanı Olmak İçin Nereden Başlamalıyım?

SEO uzmanı olmak için öncelikle bolca araştırma yapmalısınız. Bu araştırmalarınız doğru kaynaklar olmalı, aksi halde verim almanız pek mümkün olmaz. Eğer İngilizce bilginiz varsa yurtdışındaki kaynaklardan faydalanıp seo haberlerini takip edebilir ve algoritma değişikliklerinden tutunda başarılı olan çalışmaları kendi projelerinize uygulayarak bilginizi zenginleştirebilirsiniz. Türkçe makalelerin bir çoğu ne yazık ki eski yada hatalı bilgiler içermektedir. Yabancı hayranlığından ziyade globalde bu işi daha ciddiye aldıkları için kaynak bulmak daha kolay olmaktadır.

Takip edebileceğiniz Güncel SEO Blogları

Araştırmalarınızı yaptınız peki sıra geldi uygulamaya.  SEO uzmanlığına başlamış arkadaşların yaptığın en büyük hata araştırmaları yaptıktan sonra bu araştırmalar üzerine başkasının web sitesine SEO çalışması yapmaya kalkmasıdır. Buda genellikle agresif bir çalışma olduğundan siteyi penaltı veya filtreye sokma ihtimali yüksektir. Bu yüzden başkasının web sitesine SEO çalışması yapmadan önce kendiniz bir web site açıp bu web site üzerinden geliştirmeniz daha mantıklı gözükmektedir. Hiç bir blog kesin bir bilgi içeremez çünkü Google algoritmalarını açıklamaz sadece tahmin ve deneyimlerinden bahseder. Bu yüzden yaptığınız çalışmanın %100 başarılı olacağı yönünde bir garanti yoktur. Bu yüzden araştırmalarınızı bir web sitesi açıp deneme yanılma yöntemi ile çalışma yapmak daha verimli olacaktır. SEO uzmanıyım diyip yaptığı çalışmalardan siteyi filtreye sokan çok insan vardır.

Seo Uzmanı Maaşları Ne Kadardır?

Bu tamamen sizin deneyim, tecrübe ve referanslarına göre değişiklik göstermektedir. İyi bir SEO Uzmanı maaşı 5 ile 10 bin arası değişiklik gösterebilmektedir. Sizin kendinizi firmaya nasıl pazarladığınız önemli bir husustur. Hangi ülke veya olduğunuzda önemli bir kriter olabilmektedir. Son olarak freelance olarak bir projeye yada firmaya destek veriyorsanız, maaşınızı siz belirleyebilirsiniz 🙂

SEO Uzmanı Kime Denir?

Yukarıda da belirttiğim üzere, çok iyi içerikler yazıyor olsanız da sitenizin arama motorlarında üst sıralara çıkması ve daha görünür olması planlı seo stratejileri sonucu olur. SEO bu açıklamaya göre de devamlılığı olan istikrarlı bir süreçtir. Bu sürecin tamamını ise SEO Uzmanı koordine eder.

Neden SEO Uzmanı ile Çalışmalısınız?

SEO Uzmanı, SEO çalışmalarını belli bir sıralama ve hiyerarşik sisteme göre uygular. Sitenizin yükselişi tesadüflere dayanmaz. Özellikle forumlarda satılan SEO paketleri sitenize faydadan çok site sağlığına zarar verebilir. Bu tip sözde seo çalışmaları yüzünden sitenizin google tarama bütçesini azaltmış olursunuz. Bknz: Tarama bütçesi nedir?

SEO Uzmanı Nasıl Seçilir?

SEO konusunda forumlarda veya Google’da araştırmalar yaparken sık sık seo paketleri göreceksiniz. Bu paketler aslında SEO’yu tam anlamıyla tanımlamaz. Bu yüzden de yetersizdir. Yine bu açıklamaya bağlı olarak SEO Uzmanı kavramı, bu tür eksik yönlendirmeler sebebiyle ülkemizde yeterli değeri görememektedir.

Peki, ciddi ciddi bir uzmana danışmak ve işinizi profesyonel yürütmek istiyorsunuz. SEO Uzmanını nasıl seçeceksiniz?

SEO Uzmanında Olması Gereken Kriterler

  • Site içi SEO konusunu bilir,
  • Site dışı SEO konusunu bilir,
  • Anti SEO konusunda tecrübelidir,
  • Arama Motoru Optimizasyonlarını yapar,
  • Yapısal kodlama konusunda tecrübelidir,
  • Google Algoritmalarını yakından takip eder,
  • Algoritma güncellemelerini hızlıca uygulamaya sokar,
  • Hedef anahtar kelimelerde yükselmek için planlı stratejiler yürütür,
  • Sonuç odaklı çalışma yapar

Yukarıdaki nitelikler SEO Uzmanında olması gerekir. Bu kriterlere sahip olmayan kişilerle SEO konusunda çalışma yapılmamalıdır. Unutulmamalıdır ki, SEO konusunda zorlu sektörler için aylarca çalışma yapılabilmektedir. SEO konusu İnternet siteleri için bir süreçtir. Bu süreçte uzmanından destek almak her zaman planlı seo stratejilerinin arasında yer almalıdır.

SEO Uzmanının Başarı Hikayelerini Araştırın

SEO Uzmanları, yaptıkları başarılı işleri referans olarak kullanırlar. Bu referanslarla irtibat sağlayarak, İnternet sitesi için hedefledikleri sonuçları alıp almadıkları öğrenilebilir.